Koneet ennen ja nyt: nostotrukki

Koneiden tarina voi olla kiinnostavampi kuin ihmiset luulevat. Esimerkiksi varmasti et sinäkään tiedä, että nostotrukkin esi luosi Eugene Clark 20-luvulla. Hän oli englantilainen teollisuusmies. Silloin ihmiset eivät tietäneet paljon koneista, mutta tämä kone oli myös silloin välttämätön. Paljon aika ennen nostotrukkia käytettiin tehtaissa ja satamassa.

Nyt nostrotrukki on vähän erilaisempi kuin sen esi.  Sitä käytetään useimmiten tehtaissa tai varastoissa: se on kone käytetty kuljetuskustannuksista pisteestä A pisteeseen B. Trukki auttaa paljon varsinkin varastoissa: sitä käytetään toimittamaan valmiita tuotteita varastointipaikkaan tai kuljetuspaikkaan. Sitä voi esimerkiksi käyttää kuorman lataamiseen.

Ensimmäinen nostotrukki oli yksinkertaisempi. Se nostotrukki jotka me käytämme tänään on tehty erilaisista osista. Trukkin tärkein osa on sen liikkuva osa, joka on tehty 4sta pyörästä, ja se toimii polttomoottorin tai sähkömoottorin avulla. Trukkin toiset osat ovat talja, napa, ketjunostin ja haarukka kuormien nostamiseen. Erilaiset trukkit ovat nostotrukki, kurottaja, työntömästötrukki, ajoneuvotrukki tai sivusiirto trukki.

Tänään on jo olemassa erilaisia nostotrukkeja: dieseltrukki, kaasutrukki, bensiinivaunu, sähkötrukki ja niin edeleen. Niiden erilaisuus on niiden moottorin toiminnassa. Jos tarvitset nostotrukkeja, voit katsoa ensin netissä niiden hinnat. Melkein kaikilla voi olla nostotrukki, mutta sinun pitää hankkia lupaa ennen kuin käytät sitä. Ranskassa trukkien koskevan lainsäädäntö on melko tarkka, sinun pitää olla koulutettu ja sinun pitää hankkia lupa jos haluat käyttää trukkia yrityksessä tai tehtaassa. Trukkin käsitteleminen edellyttää tarkkuutta ja taitoa.

Jos haluaisit ostaa trukkia tai nostotrukkia Suomen alueelta, katso MachineryZone.fi tai Europe-Machinery.fi.

Jätä kommentti

css.php